skip to Main Content
077-3820000 info@deinumvenlo.nl
Vanafprijs Van De Nieuwe Hyundai IONIQ Bekend!

Hyundai IONIQ maakt elektrisch rijden bereikbaar.

Zorgeloos rijden in dynamische, complete en modern vormgegeven auto die geen schadelijke stoffen uitstoot (of slechts een zeer lage CO2-emissie heeft) is vanaf nu toegankelijk voor iedereen. De gloednieuwe Hyundai IONIQ is de eerste auto ter wereld die beschikbaar is met drie aandrijfsystemen en biedt de oplossing voor elke mobiliteitsvraag.

Vanaf september 2016 staat de Hyundai IONIQ bij de Nederlandse Hyundai dealer als hybride (met een 1.6 benzinemotor van 105 pk en een 43,5 pk sterke elektromotor) én als volledig elektrische auto met 120 pk. De Hyundai IONIQ Plug-in Hybrid verschijnt in 2017 op de Nederlandse markt. De Hyundai IONIQ is bovendien zeer bereikbaar. De zeer scherpe vanafprijs voor de Hyundai IONIQ Hybrid bedraagt 21.995,-. De vanafprijs van de Hyundai IONIQ Electric wordt binnenkort bekend gemaakt. De Hyundai IONIQ Hybrid staat in september bij de Nederlandse Hyundai-dealer. De Hyundai IONIQ Electric Electric volgt een maand later.

Pittige respons bij het accelereren.

De Hyundai IONIQ Hybrid en Hyundai IONIQ Plug-in Hybrid beschikken beide over de nieuwe 1,6-liter Kappa GDi-benzinemotor met ’s werelds hoogste thermische efficiency (40 procent). De krachtbron werkt volgens het principe van de Atkinson-verbrandingscyclus. Door inlaatkleppen langer geopend te houden dan gebruikelijk, nemen zogenaamde pompverliezen (lees: weerstand) af. Dat is gunstig voor verbruik en CO2-uitstoot.

Nieuwe hybride aandrijflijn.

De nieuwe 1,6-liter Kappa GDi-benzinemotor de motor is specifiek ontworpen voor de hybride-aandrijflijn en goed voor een maximumvermogen van 77,2 kW (105 pk). In de Hyundai IONIQ Hybrid bedraagt het systeemvermogen van de benzine- elektromotor 103.6 kW (141 pk) en 265 Nm trekkracht. De elektromotor is goed voor 31,9 kW (43,5 pk), waarbij het maximale koppel van 170 Nm direct vanuit stilstand beschikbaar is voor een opvallend pittige respons bij het accelereren. De elektromotor haalt zijn kracht uit een 1,56 kWh lithium-ion-polymeer batterij gepositioneerd onder de achterbank, waardoor er een ruime bagageruimte over blijft. De acceleratie van de Hyundai IONIQ Hybrid is krachtiger dan die van menige dieselauto. De topsnelheid bedraagt 185 km/u en de gecombineerde CO2-emissie komt uit op slechts 79 g/km. Het brandstofverbruik is 3.4 l/100 km.

Hyundai IONIQ Plug-in Hybrid kan 50 km elektrisch rijden.

De IONIQ Plug-in Hybrid die volgend jaar op de Nederlandse markt wordt geïntroduceerd kan dankzij een 8,9 kWh lithium-ion-polymeer batterij ongeveer 50 kilometer elektrisch rijden. De elektromotor levert 45 kW (61 pk). Het gecombineerde vermogen van de elektromotor en 1,6-liter Kappa GDi-benzinemotor bedraagt 103,6 kW (141 pk). Hyundai doelt op een CO2-emissie van slechts 32 g/km.

Zestraps automaat met dubbele koppeling.

De nieuwe lithium-ion-polymeerbatterij heeft uitstekende energie- en laadkarakteristieken. De hoog voltage elektromotor levert altijd optimaal vermogen en opladen gaat snel. De benzinemotor in zowel de Hyundai IONIQ Hybrid als de Hyundai IONIQ Plug-in Hybrid is gekoppeld aan een zestraps DCT automatische transmissie met dubbele koppeling. De gehele aandrijflijn van de Hyundai IONIQ heeft een toonaangevend hoge efficiency van 95,7 procent. In de praktijk vertaalt dat zich in een prompte gasrespons, acceleratiekracht, het soepel wisselen van versnelling en minder geluid vanuit de transmissie.

Actieradius van 280 km voor Hyundai IONIQ Electric.

De volledig elektrische versie Hyundai IONIQ Electric beschikt over een hagelnieuwe 28 kWh lithium-ion-polymeer batterij van een nieuwe generatie die lichter, sterker en compacter is. Met deze batterij heeft de Hyundai IONIQ Electric theoretisch een actieradius van 280 kilometer gemeten volgens het NEDC, de New European Driving Cycle. De batterijen wegen 20-30% minder dan vergelijkbare Nikkel Metaal Hybride batterijen. Tevens neemt het accupakket 40% minder volume in beslag wat de laadruimte ten goede komt. De 88 kW (120 pk) sterke elektromotor levert vanaf stilstand direct de maximale trekkracht van 295 Nm. Dankzij een moderne eentraps transmissie accelereert de Hyundai IONIQ Electric naar een topsnelheid van 165 km/u.

Moderne connectiviteitdiensten.

Alle Hyundai IONIQ-modellen worden geleverd met aansprekende moderne connectiviteit diensten zoals Android Auto en Apple Carplay. Verder profiteert de bestuurder van TomTom Live Services en behoort het draadloos opladen van de smartphone ook tot de mogelijkheden. Op een 7-inch TFT-scherm toont het systeem alle belangrijke gegevens. Het navigatiesysteem is gekoppeld aan het Eco-driving assistant systeem waarbij het wegtype en de hoogte verschillen worden geanalyseerd om onnodig brandstof verbruik terug te dringen.

Hyundai kiest voor veiligheid.

Hyundai kiest bovendien voor veiligheid. Niet voor niets voldoet de nieuwe Hyundai IONIQ aan de zwaarste (vijf sterren) eisen die Euro NCAP stelt. In de Hyundai IONIQ is dan ook aan veiligheidssystemen geen gebrek. De Hyundai IONIQ heeft Autonomous Emergency Braking, Lane Keep Assist System, Blind Spot Detection, Rear Cross Traffic Alert en Smart Cruise Control. Bovendien is de Hyundai IONIQ voorzien van zeven airbags, inclusief een knieairbag voor de bestuurder. Ook is de Hyundai IONIQ uitgerust met Smart Cruise Control dat zorgt voor een constante snelheid en een veilige afstand
tussen de voorligger houdt ook als deze de snelheid vermindert. Een systeem dat de bandenspanning meet zorgt er voor dat de spanning op de banden altijd optimaal is.

Voor meer informatie over de Hyundai IONIQ kunt u hier klikken.

Back To Top